Slappa dagar



Lite lugnt har vi haft det i et par dagar nu. Nja inte jag kanske men hundarna... Igår åkte vi till åby en sväng, en liten rastrunda i skogen ovan för min mamma och pappa, sen blev det kaffe och macka för mig. Höll oss annars hemmikring.

Idag startade jag dagen med att städa, välbehöligt.... Förstår inte att det ska vara så svårt att komma igång, för vips så har man både dammsugat och moppat alla golv.



Fram på eftermiddagen åkte vi till Angelica, Isac och Alma, lite babbel och fika för mig, medans grabbarna sov söt i bilen. Bra träning, jag som ligger efter med vissa delar i hundträningen.
Några härliga timmar med nystill skottet Alma och självklart Isac, gullungen. Hundarna ville ju också vara med på ett hörn och lika så katten Alfred, ljuvlig varelse.


Här var en som fastnade i min lins


Underbara Alma


Mätt och belåten så sov hon så sött hela min tid där.

Efter maten här hemma blev det en liten sväng ner till båthamnen, tyckte att vi behöde röra på oss lite ialla fall, skön kväll. Bäst att ta vara på dom!



Nu är vi laddade för morgon dagen, ny bekantskap står på scemat!

 

#1 - - Maria:

Härligt att bara "vara" att ha slappardagar i bland också!!Sånt gillar vi med :D

Sista bilden här i bloggen som jag också såg förresten på facebook är ju helt underbar!!

Trevlig helg!!