Det dåliga samvetet



Snö så långt ögat når...... Gillar vi snö? Just nu känns det som om att den kunde väntat ett bra tag till. För i år har vi bara varit utan snö i ca 6-7 månader, känns som om den kunde väntat lite längre innan den kom.



Här ute hos oss händer det inte speciellt mycket just nu, jag försöker så gott jag kan aktivera Martin, mycket prommenader blir det. Men ibland känner jag att det inte är tillräckligt, tråkigt nog kommer rådjur, harar och annat roligt närmare in på knuten. Och martin känner till varje vrå där dom står och trycker. Somliga tycekr nog att man ska ha  "pli" på sin hund att den inte springer efter, men det har inte jag, så då väljer jag at ha honom kopplad och jag tänker inte lägga ner någon större energi på att få honom att inte springa efter i dags läget.
Och då får man ta bilen til mindre kända platser, där grabben kan få ströva fritt, där inte E4.an loch tåget går utanför knuten.
Jag får iala fall dåligt samvete för att min hund inte får till räckligt med stimmulans just nu! Inte en skön känsla!




Men som alltid så blir det nog bättre med tiden, vi får trampa ur november och ge oss in i december med julhysterin och allt annat vad den månaden innebär. Vi överlever nog det här med!