Heldag i skogen


Igår åkte Martin och jag iväg upp till Sjörsjöns området för lite träning. Först blev det en ordentlig rastrunda, för att senare, när de andra anslöt, åka vidare en liten bit. Det blev ett nytt ställe idag, kändes väldigt bra att få nya marker under fötterna!
På vårt program var det markeringar, lite linjetag och vatten. Började med markeringar med ett linjetag när hunden var på väg tillbaka, jag kan nog tycka att det är dags att flytta den övningen där det inte finns någon markerad stig, känns som vi behöver få in lite mer svårighets grad. Fortsatte med en dubbel på samma ställe, tycker att dom blir bättre för varje gång. 
Innan nästa landövning tränades det lite vatten, Martin fick en kort dirigering på vattnet, som han löste pefekt, kände att jag kunde föra honom på ett bra sätt, saknar min visselpipa bara, dags att beställa en ny! Måste nog få skriva att vi imponerar ibland och just idag är jag lite extra stolt över min prins.
La ut ett linjetag på ett annat ställe med en väl markerad stig, fortsatte med lite längre markeringar, lite svårt att för Martin att se, både kastare och nerslags plats, men efter en del justeringar, blev det bra. Gick tillbaka och körde linjetaget, perfekt! Jag tycker nog att mitt kommando börjar sitta nu och jag har fått en bra vana att använda det.
La ett till linjetag på ett annat ställe, väntade på att Agnes kördes och sen skickade jag på linjetaget, blev också  väldigt bra.

Stina


Martin


Thorsten


Agnes

Efter det blev det en stunds vila för Martin, jag kastade till de andra som bytte hundar.


Frida


Rakel ( Närbild, gillar den)


Martin väntar att få köra igång igen

Sen var det dags för åter lite vatten arbete, blev en hel del. Dels någon markering, men sen även så kastade vi ut flera dummiesar i ett område, där det fanns lite grunor, stenar och en ring av stenar mitt i vattnet. Inte lätt att få dummiesarna dit man ville och vinden vill gärna lägga sig i också.

Men skam den som ger sig, vi kom både bakom, framför, i och på. Blev ett mycket pass, med glädje, fart och hjärna!


Japp då var man på land, när man ska vara i vatten...full fart!


Kanske man kan få simma lite igen....


Ruben i ringen...


Martin på väg upp


Ruben full fart upp


Här kommer jag matte!

Jag är nöjd med dagens träning, kände att det blev en hel del som satt riktigt bra, lite sur på mig själv är jag att jag ruckade lite på avlämningarna vid vattnet, så det kan bli, men man är väl inte mer än människa. Kanske inte det bästa stället att träna avlämningar på om det nu ska vara en bra ursäkt, men det tror jag inte att det är, så nästa gång. På´t igen!!

Under tiden vi körde vatten dök Lena och hennes tjejer upp, så efter all träning blev det en skön och avkopplande prommenad och lite upptäcktsfärder. En himla trevliga dag med så duktiga hundar. Tack tjejer för igår!


Ebba, Millie och Martin upptäcker lilla ön.


Martin funderar... hmmmm lite konstigt är det allt!


Posar i Ljungen.

Japp då var vi laddade för att ta tag i tvätten idag, får se om det hinns med en tur till Arkösund med hussen.....




#1 - - Hanna:

Vilken fin bild, den i ljungen

#2 - - Moa:

Där var vi idag! Det är verkligen fin och bra där. Vad härligt att du är nöjd med hur träningen funkar!!

#3 - - Ancki Frida Agnes:

Du kan vara riktigt stolt över gårdagens träning med Martin. Han fick jobba mycket och han verkade inte ett dugg trött!

Vilka fina bilder från ett superduperställe !!!!

#4 - - Annette:

Tack för en kanon dag!!! Underbara bilder.... måste faktiskt erkänna att närbilden på Rakel är riktigt söööt och Martin i ljungen är ur läcker!

Kram kram

#5 - - Sarah:

#6 - - Anonym:

Vilken träning! Det både ser kul ut och låter kul! Som vanligt fina bilder. Önskar er en bra vecka. Kram!

#7 - - Cinna:

Bilderna ååååååå jag njuter =)